woensdag 31 mei 2017

Introductie

Hierbij heet ik u van harte welkom op mijn weblog!

Hoe werkt het?
Er is een onderverdeling gemaakt die u onder de tabbladen rechts kunt bekijken. Maak een keus bij de diverse items.

Maar je kunt ook van boven naar beneden scrollen. Dan kom je automatisch langs alle items.

Mochten er vragen zijn dan staat daar ook het mailadres vermeld. Maar vooral: geniet van mijn weblog!

Voorgeschiedenis

In mijn kindertijd werd mijn creativiteit al snel ontdekt. Op de Lagere School schroomde ik niet om materialen met mijn blote handen te gebruiken. Mijn tekenleraren waren Jan Overduin (geen informatie) en Jan De Baat (https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_de_Baat) Mijn vader nam vellen papier mee van zijn werk en maakte eigenhandig tekenblocs voor me. Daarna heb ik middelbaar onderwijs op de IVO-kindergemeenschap genoten en daar leerde ik het tekenvak bij Joop Willems(http://ivokindergemeenschap.blogspot.nl/2009/10/joop-willems.html). Deze school was gerelateerd aan de Kees Boeke werkplaats in Bilthoven en heeft een grote bijdrage geleverd aan mijn expressie en creativiteit. Ik heb één jaar op de Rietveldacademie gezeten, maar die bracht me niet wat ik wilde. Ik ben me nadien bezig gaan houden met het tekenen van comicstrips. In de 70er en 80er jaren ben ik weinig actief geweest op creatief gebied. Toen ik, in 1985, in Enschede kwam te wonen  ben ik diverse cursussen gaan doen bij Cultureel centrum Concordia. Uiteindelijk heb ik van 1998-2004 lessen gevolgd in het modeltekenen van Gooitzen de Jong.(https://nl.wikipedia.org/wiki/Gooitzen_de_JongSinds 2005 teken ik mee in modeltekencollectief "Joffers van de Jong"

Materialen: 

Zwarte fineliner, diverse soorten zwartkrijt, acrylverf, aquarelkrijt, ecoline, houtskool. De meeste van mijn werken in kleur zijn met meerdere van deze materialen gemaakt.

Visie:

Mensen fascineren mij en met het kijken naar ze vraag ik me al af hoe ik ze ga vastleggen. Het tekenen van mensen is voor mij een reis door een landschap van vormen en lijnen. Het moeilijke hiervan is het loslaten van het weten-wat-je-ziet en puur de werkelijkheid weer te geven. Dit is een nimmer aflatende strijd waarvan de uitslag keer op keer voor verassingen zorgt. En wel op zodanige wijze dat ik er van doordrongen ben dat je, wat dit betreft, nooit uitgestreden èn uitgekeken zult raken.

Opdrachten op aanvraag:

Een kaartje, illustratie bij tekst, posters en flyers of misschien zelfs een portret?Neem contact met me op en dan bepreken we wat mogelijk is.

Werk en copyright:
Alle schilderijen en tekeningen op deze website zijn eigendom van mij (Hella van Honschooten). Deze mogen NIET worden verveelvoudigd, gekopieerd, gepubliceerd, opgeslagen, aangepast of gebruikt in welke vorm dan ook, online of offline, zonder vooraf toestemming aan mij te vragen.


Hella van Honschooten, 06-05-1951

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen